Michael Vilhelmsens hjemmeside
Sequeira Park
Visalia til Highway 1
Highway 1 til San Fransisco
Santa Rosa (San Fransisco)
Just around the house
billeder

USA - Californien

Afrejse og dag 1

Fredag morgen. Klokken er lige knap 6, og vækkeuret ringer. Vi skal op, og vi skal afsted til USA. Mine forældre, mine børn, min bror, hans kone og hans to børn. En lang rejse venter foran os.

Turen til Kastrup lufthavn er rimelig hurtigt overstået, og vel ankommet, tjekket ind begiver vi os til transithallen. Der melder de første nerver sig. Ungerne synes alt er forkert, brokker sig og vil alt og intet. De timer der, som jeg havde forventet skulle vare længe er overstået inden vi ser os om, og vi sidder i flyet og er på vej. Trods den korte brok fra ungerne, er vi nu afsted.

Vi lander i Toronto lufthavnen godt 8 timer efter. Det er her, at vi skal igennem securitycheck for indrejse til USA. Dette er en omstændig proces, som vi igen denne gang får at mærke. 1œ timer tager det at komme igennem, og der er ingenting, som gør det smidigt. Man skulle tro, at de havde lært noget og ændret det siden vores første besøg i 2007.

På trods at den langsommelige proces, tager alle det rigtigt pænt. Ikke mindst børnene. Vi kommer igennem security, henter bagage, får den tjekket ind til Los Angeles og boarder næste fly. Godt 5 timer senere, og vi er i Los Angeles. Nu er vi vel efter midnat dansk tid, og vi mangler endnu at hente den lejede bil. Dette bliver gjort, og vi kører til vores hotel denne første nat.

Ovenfor ses den lille hvide bil, som er vores de næste 23 dage.

Vi er nu landet i det lejede hus. Vi har masser af plads, og der mangler ikke rigtig noget. Jo - det skulle være en aircondition som virker på 1. sal, hvor jeg sover. Det er 30+ grader :(

Denne dag 1 (som reelt er to dage) er gået med lidt negleluksus for alle pigerne, lidt walk of fame, lidt svømning i poolen og generel tilvending til denne tidszone.

Billeder 2

En tur til stranden dag 3

Dagen idag er gået med en tur til stranden. Vi kørte igennem Beverly Hills på vejen derned, og så lidt af deres store huse, deres voldsomme haver og lidt af udsigten over Los Angeles.

Resten af dagen foregik på Venice Beach, hvor der blev badet i stillehavets store bølger. Vist nok til Roberts og min egen store fornøjelse. De der bølger var altså store, og ganske sjove at plaske rundt i.

Sea World Dag 4

Dagen idag var Sea World dag. Kl. ca. 9 forlod vi huset i Hollywood og begav os på vej imod San Diego. Turen derned til tog vel godt 3 timer inkl. et stop på Dennys til amerikansk morgenmad med æg, bacon, pølser, kartofler, brød og pandekage en messe. En oplevelse for ungerne, som fik spist deres andel af pandekager :)

Vel ankommet til Sea World fandt vi ud af, at prisen er 61$ per barn og 69 per voksen. En mindre udskrivning og 3500 kroner fattigere og så var vi indenfor.

Vi kom ligesom showet med spæghuggerne skulle starte. Det er dybt fascinerende, at se disse kæmpe store dyr svømme og springe rundt efter dyrepassernes anvisninger. Da vi kom, var vi noget kede af, at vi ikke kunne sidde nede foran, men da spæghuggerne begyndte at sprøjte vand over tilskuerne, var vi alligevel glade for vores placering oppe bagved.

25 minutter senere var det slut, og vi skulle se resten af Sea World. Jeg havde en forventning om mere zoo end der reelt var. Der var spæghuggerne, delfinerne og lidt andet havdyr. Dertil en del forlystelser, som alle heldigvis var gratis.
Turen hjem var via et pizzaria, hvorefter vi begav os hjem.

Blandet fra huset i Hollywood

Denne dag var en stille dag i og omkring huset i Loas Angeles.
Der blev ikke lavet ret meget andet end at bade og hygge.

billeder

Disneyland

Dette var dagen, hvor vi tog til Disneyland. Det ligger ca. 45 minutter fra det hus, som vi har lejet.
Disneyland fylder rigtig meget. Alene deres parkeringshus indikerer, at det er rigtig stort. Fra det går der små toge, som vi kan køre til indgangen i.

Vi var I disneyland hele dagen. Ungerne prøvede de forlystelser, som de nu turde. Det var ikke de vildeste. Så jeg tog en tur alene i deres rutsjebane. Senere fik Robert og jeg dog logget Mia og Mathilde med i Tower Of Hollywood. Det er vist ikke noget, de to piger gentager, uden at tisse i bukserne ;)

Endnu en afslapningsdag

Efter en dag i Disneyland, hvor vi var tidligt oppe og sent i seng, havde vi endnu en dag, hvor vi bare dasede ved huset.

Det var vist tiltrængt. Sådan en gang Disneyland gør børn trætte.

En dag med MC

Dette var den første dag, hvor vi lejede MCer.

Ole, Mette og jeg kørte en tur rundt i bjergene nord for LA. Vi skulle have lejet en BMW og en Goldwing, men BMWen var udlejet, Så en Electric Glide og en Goldwing blev køretøjerne.

Los Angeles til Visalia

Dette var dagen, hvor vi forlod Hollywood og kørte til Visalia.

Det var en stræk, hvor vi kom væk fra vandet, og ramte 40+ grader.

Det var det stræk, hvor vi var på den første amerikanske dinner :)

Sequeira Park

Idag tog vi på en tur, som vi troede skulle være en kortere tur til Sequeira Park.

Men pga. af vejarbejde blev den noget forlænget.

På trods af dette var det meget fascinerende at se de kæmpe store træer. Man følte sig virkelig lille. Specielt med tanke på, at de er op imod 3200 år gamle.

Visalia til Highway 1

Highway 1 til San Fransisco

Santa Rosa (San Fransisco)

Huset vi har de sidste dage i USA er et mindre mansion.

5 soveværelser, 3 badeværelser, balkon hele vejen rundt om huset, svømmepool og hvad har vi. Ren lukses.

Just around the house

Dette var bare en dag i og omkring huset.

Huset og MC tur

Idag valgte min far og jeg at køre en tur rundt i området på MC.

Det blev til Napa og Somona Valley med et stop ved vinhuset Kunde med tilhørende smagning.

Resten tog i et af byens Malls.

San Francisco Take I

Dette var dagen, hvor vi tog til San Francisco. Selvom vi forlod huset i 25 graders varme, måtte vi lære at det ikke nødvendigvis betyder, at solen er fremme i San Francisco. Her var det skyet og omkring 17 grader.

Golden Gate Bridge og Fishermans Wharf blev set. I et koldt og kedeligt vejr.

Yet another day in the house

San Francisco Take II

Dagen hvor Honda Goldwing og Harley Electic Glide skulle afleveres.